Panni egy éves lett! (a 11. és 12. hónap)

Egy éve, 2012. december 9-én, 12.22 órakor született a hosszúlábú angyalkánk, és 13-án hoztuk haza a kórházból, épp itt az ideje, hogy megírjam ezt a bejegyzést:)

Mivel 11. hónapos bejegyzést nem írtam, valahogy összefolytak a dolgok. Annyi minden történt, hogy nehéz leírni mindent. Panni napról napra ügyesebb és értelmesebb. A két hónap legnagyobb fejlődése mindenképpen a járás volt. Már a tizedik hónapban megtette az első lépéseket, de aztán egy ideig felhagyott a járással, pedig nem is esett nagyot. A tizenegyedik hónap elején viszont úgy megindult, hogy azóta csak futunk utána:) Teljesen magabiztosan áll a lábán már jó ideje. Azóta többször járunk le a ház elé babakocsi nélkül, és Panni fedezi fel a nagyvilágot. Mióta jár, újabb lehetőségek vannak játék terén. Sokszor rohan át az egész lakáson, bebújik mindenhova, leszedi a polcokról a ruhákat, játékokat, könyveket. Mást sem csinálok egész nap, csak pakolok utána. A küszöbök előtt szépen megáll, és óvatosan átlépi. Az ágyról is már szépen megtanult lemászni. Felmászik a kanapéra, leül és tévézik.

Egyfolytában utánoz. Beszélni nem beszél, bár a babba-mamma már régóta megy neki. Észrevettem, hogy mostanában utánozza a beszédünket. A magánhangzókat már jól használja, és szótagszámot is ugyanannyit mond, mint mi, csak általában T-betűsen beszél:) De talán épp emiatt a tente szó jól megy neki:) Lelkesen mutogat, tudja, mi hol van a lakásban, hogy a fa, az autók kint vannak az utcán, hogy a kutya felettünk ugat, hogy a zokni a lábára való, és hogy a cici az anyu pólójában van:) Nagyon értelmes lett, szinte észre sem vettem, mikor. 

Gyorsan rohan az idő. Hipp-hopp és ovis lesz. Bár néha nagyon nehéz az anyaság, miután este lefektetem aludni, és átgondolom, hogy megint nem csináltam egész nap semmit, mindig eszembe jut, hogy ma is tettem valamit azért, hogy a gyerekem boldogan, jókedvűen mehessen aludni. Hogy minden szükségletét kielégítettem, megetettem, átpelusoztam, játszottam vele, és legfőképpen, hogy sokszor megszeretgettem. Hogy biztosan érzi, szeretem, szeretjük, és mindig számíthat majd ránk. Boldog első szülinapot, kiscicám!


2 comments:

Hajni povedal(a)...

Isten éltesse sokáig kincsedet, s minél több összebújós, szeretgetős alkalmat kívánok nektek:)

Christine povedal(a)...

Köszönjük:)

 
christine blogja Blog Design by Ipietoon