A mi adventi naptárunk

Pár hete említettem, hogy ebben az évben saját készítésű adventi naptárunk lesz. Hirtelen jött csak az ötlet, miután a facebookon egy ismerős elkezdte árulni ezeket a csizmás anyagokat:




Mindjárt írtam is Hajninak, hogy nekem ilyen kell, pár perces egyeztetés után már le is adtuk a rendelést 3 anyagra, kettő neki, egy nekem jött. Én a szürke-piros-fehér kombinációt rendeltem. Persze szeretnék majd egyszer Kispetinek is ilyet csinálni, de az anyagot ráér jövőre is megrendelni. Egyébként eBay-en is láttam már. Persze mikor máskor, mint november 29-én áll neki az ember lánya megvarrni 24 darab csizmácskát? Úgy, hogy az életében egyszer ült varrógép mellett (gyakorolni), valamint a csizmák sincsenek kiszabva. Anyu a hétvégén kivételesen nem dolgozott, így felpakoltuk a varrógépet, az anyagot, és irány Balony. Szombat este még megnéztük a linket, amit Hajni tett fel a csizmák kiszabásáról és varrásáról (anyu szerint fölöslegesen, nekem már a szabás is új volt), vasárnap pedig nekiálltunk. A csizmákat Peti segített kiszabni. Ezután meg kellett tanulnom használni a varrógépet. Szerintem a cérna befűzését az életben nem felejtem el, az első 7 csizmánál, amit még Balonyon sikerült megvarrnom, mindig kicsúszott az alsó (felső?) szál. Ezután már vissza kellett jönnünk Pozsonyba, de este nekiálltam a többi csizmának is, bár nem volt kedvem, azt mondtam, a gyerekért mindent. Sokkal gyorsabban ment a varrás, mint az anyunál, ugyanannyi idő alatt megvarrtam a 17 hiányzó csizmát és pár díszt, mint Balonyon azt a hetet. Ehhez kellett az is, hogy rájöttem, miért csúszik ki mindig az a szál, és jobban vigyáztam. Voltak az anyagon még kis díszek is, amolyan párnácskák, amit majd később még kitömök vattával. 6 darab volt, épp az utolsónál fogyott le az orsóról a cérna. Az orsót sikerült feltekercselnem cérnával, de ha belegebednék, sem tudnám kisilabizálni azt a leírást, ahogy az orsót vissza kell tenni a varrógépbe és felhúzni a szálat, így negyed óra próbálkozás után, hogy ne tegyem tönkre a varrógépet, inkább befejeztem a varró projektet.

Másnap még kifordítottam a csizmákat, majd akasztókat varrtam rá. 


Miután Panni elaludt, Peti belegyömöszölte az ajándékokat, és felakasztgatta a nappali függönyére (azért nem valami nagyok ezek a csizmák, a kindertojást jó, hogy nem kellett
darabokra törni, hogy beleférjen). Reggel pedig megvolt az ámulat Panni arcán, jó volt nézni:) Megbeszéltem vele, hogy minden napra csak egy csizma jut, egyelőre erős gyerek, csak kinézte magának, hogy holnap a ceruzás csizmát kéri:)




És hogy mi került a csizmákba? Egy Kinder adventi naptárat vettünk, ebből vannak a csokik. Az Ikeában pecséttollakat, a Tescomaban pedig sütipecséteket szereztünk be. Ezeket 6-6 napra osztottuk szét.



Peppás bugyik és zoknik, faragó, színes ceruzák, ceruzák és radír került a többi csizmába. 


Jövőre azért inkább nyomtatott meséket, feladatokat szeretnék a naptárba tenni, mert decemberben azért sok mindent fog még kapni a kisasszony, hisz szülinapja is lesz és a karácsony is közeleg, valamint kistesó is hoz valamilyen ajándékot. Sajnos a hímzés miatt ebben az évben nem volt időm már erre felkészülni, és az is igaz, hogy egyelőre csak összefirkálja a dolgokat. Remélem ezalatt az egy év alatt sikerül még fejleszteni a kreativitását:)
 
christine blogja Blog Design by Ipietoon