Helló december!


Végre elérkeztünk a kedvenc hónapomhoz! Kiskorom óta nagyon szeretem decembert, az egész karácsonyi hangulatot, a fényeket, zenét, havat, hogy az egész hónapot betölti a várakozás... 4 éve pedig még fontosabb lett ez a hónap számunkra, hisz december 9-én váltunk szülővé. Azóta december Panni hónapja. Ebben az évben még nem jött meg igazán a karácsonyi hangulatom, csak a zenék, a fényárban úszó bevásárlóközpontok, üzletek azok, amik arra emlékeztetnek, hogy hamarosan itt a karácsony. De miért is készülődnék, díszítgetném most a lakást, ha hétvégén költözünk?

Bizony, bizony. Ahogy az utóbbi pár hónap, november is legfőképpen a ház körül forgott. Peti derekasan helytállt, és állja a sarat még mindig, ami a ház körüli intéznivalókat illeti. Nekem csak a hónap elején volt egy kis dolgom, 4 napon keresztül takarítottam, hogy valamennyire elfogadható legyen a lakás az érdeklődők számára. Jöttek, láttak, vitték... Nem hittem volna, hogy ilyen gyorsan elkel a lakásunk, pedig régi, csak ablakokat cseréltünk, padlóztunk, és a gyerekszobát csináltuk meg. Egy háromgyermekes család vette meg (mi négyen alig férünk...). Itt hagyjuk nekik az emeletes ágyat is a gyerekszobában, a párnatartó része kihúzható, lehet bele tenni matracot, így akár három személyes is lehet. Hát, van mit csinálnia az anyukának, a legidősebb gyerek Pannival egyidős, nem jár oviba, a legkisebb pedig fél éves múlt... Aztán járt még nálunk a becslő is. Addig úgy nézett ki a lakás, mint amilyennek mindig is szerettem volna, minden a helyén volt, és oda is került vissza használat után. Aztán viszont elkezdtünk kicsit dobozolni, és máris elszabadult a pokol... De már csak ezt a hetet kell kibírni, aztán költözünk. A hónap utolsó napján aláírtuk a hitelszerződést is, így pozitívan zártuk a hónapot (azóta rákerült a plomba a tulajdonlapra, így már semmi akadálya, hogy a bank küldje a hitelt, aztán kapjuk a kulcsokat. Holnap már gondolom küldik, ha hétvégén még nem küldték el).

Kispeti végigbetegeskedte a hónapot, nehezen aludt éjjel, fárasztó hónap volt ilyen szempontból. Pannit viszont elvitték pár napra a nagyszülők, fura volt, hogy 8-kor már vége volt a napnak, sikerült filmet is néznünk normális időben. Viszont a betegeskedés miatt nem tudtunk részt venni Gábor unokatestvérem emléktúráján, amit nagyon sajnálok, de majd jövőre remélem pótoljuk.

Kreatív - Elég sokat kütyültem, bár nem sok látszatja van:) Befejeztem végre Fíhát, jó volt látni Panni örömét. Horgoltam egy manócskát is. Elkezdtem készítgetni a karácsonyi pici ajándékokat is, egyelőre 3 félkész dolog van a tervezett 8-ból. Bár már csak 7 a terv, mert az egyik hétvégére kellett volna, de egyszerűen nem készültem el vele. Beugrott ugyanis két megrendelés, az egyik sashe-n - egy békás könyvjelző, egy másik békás és egy egeres könyvjelzőt pedig volt osztály- és munkatársnőmnek készítettem. Amikor nem volt kedvem horgolni, akkor pedig a tigrises hímzést vettem elő. Azért ezt a hobbimat nem szeretném feladni, jól esik böködni az x-eket.





Egész sokat haladtam

Ilyen volt, amikor utoljára mutattam januárban
Molyolás - megint volt egy kis nyomozós játék moly-on, füstöltek az agytekervények... Ha jól emlékszem, csak a Zárt koporsót sikerült befejeznem, és azóta alig vettem könyvet a kezembe, mert egy kicsit olvasói válságban vagyok. Kicsit sok volt mostanában a krimi, de a millió könyvem közül nem tudok egyet sem választani, amit most szívesen olvasnék. Hiába, néha a sok az sokk.

Nade nézzük már, mi minden simogatta meg a lelkemet mostanában:
  • az első vevő megvette a lakást
  • szépen ki van (volt) takarítva, egy ideig úgy nézett ki a lakás, mint ahogy egy lakásban élni szeretnék
  • sikerült levakarnom a 4 éves zsírpettyeket a csempéről a sütő mellől - ha tudom, hogy a hideg zsíroldó ennyire jó, már hamarabb bevetem (és legközelebb kipróbálom pár serpenyőn)
  • van karácsonyi színezőm!
  • még mindig nem vettem újságot, már nyár óta mondok ellent ennek a szenvedélyemnek
  • éljen a leszarom nap!
  • Michael Bublé karácsonyi cd-jét hallgatni a ködös, szürke napokon
  • megvettem az első filofax-szerű (persze, tudom, hogy nem az...) 2017-18-as naptáramat, jövőre sokkal szervezettebb leszek

  • 5 Agatha Christie-vel bővült a gyűjteményem
  • kaptunk képeket a szeptemberi esküvőről, amin részt vettünk, és a gyerekeink gyönyörűek:)

  • Panni nagyon örült Fíhának - "Anyuci, kilenc napig fogok vele játszani!" - persze nem játszik vele, de néha együtt nézik az interneten a dalokat, és ott üldögél Panni fejénél az ágy melletti polcon
  • beszélgetéseink Peti unokatestvéreivel és oldalbordáival a Facebookon
  • újabb rendelés sashe-n
  • több napi hörgés, köhögés után Peti békésen szuszog
  • beindult a házvásárlás, már nem egészen egy hét, és költözünk!
  • ködben sétálni



Hogy mit hoz december? Ahogy már említettem párszor, nem egészen egy hét, és költözünk! Az oviban már bejelentettük, hogy pénteken kivesszük Pannit, én személy szerint nagyon bánom, és legszívesebben átköltöztetném az egész ovit Katinénistül, Fannistul, Lindusostul, Botondostul és Nonóstul, többi gyerekestül, Évike-angyalkástul Szencre, de nem lehet:( Bízok benne, hogy ott is jó lesz a kollektíva, és hogy Panni gyorsan beilleszkedik majd, már ha egyáltalán felveszik még ebben a tanévben. 

Ezen a héten vár ránk kétszer a Mikulás (ma délelőtt az oviban, délután pedig Peti munkahelyén lesz Mikulás-buli), sok-sok dobozolás, hétvégén költözés (tényleg, mondtam már?:) Még a héten el kell készülnie két manócskának az ovónénik ajándékaként, egy egeres könyvjelzőnek, amit egy régi barátnak ígértem, és jó lenne még Pozsonyban személyesen átadni, valamint a molyos húzottamnak is manócskát akartam küldeni. 

Pénteken Panni 4 éves lesz, de ovi után visszük a gyerkőcöket Eperjesre a keresztszülőkhöz, ahol már a nagyszülők is várni fogják őket, ők ott vészelik át a költözést. Szeretnék tortát készíteni, hisz a díszítés már megvan hozzá. A héten még ágyat is kell nézni (és venni) Panninak, és egy új kanapé is elkelne, bár egyelőre nem létszükséglet. Szeretném, ha elvinnénk Pannit egy "utolsó" ugrizásra is, és az utolsó karácsonyi ajándékokat is be szeretném szerezni.

Ez így egyelőre az első hét teendői... A következő hetekben ki kell még csomagolni, elkezdeni otthonossá tenni az új házunkat, karácsonyi díszekbe öltöztetni. Közben folynak az adventi naptáras kreatívkodások is (mindjárt másodikán volt egy naptáras mélypontom, mert mikor, ha nem az utolsó utáni pillanatban állok neki a meséknek, amiket egyszerűen nem tudtam formátozni, aztán elfogyott a türelmem. Így mesék nincsenek...). Vár még a kolaudáció, ha az megvan, akkor a sok-sok intézkedés, személyes iratok, házzal kapcsolatos dolgok intézése, orvosok keresése. Kispetinek valószínűleg bőrorvost is kell keresni. Aztán itt van még a lakás, gondolom ezen a héten itt is sor kerül az adásvételi szerződés aláírására, valamint jó lenne még a költözés után kitakarítani. És végül karácsony, ajándékcsomagolás, sütés-főzés, utazgatás. Jó hónap lesz:)


 
christine blogja Blog Design by Ipietoon