Fejtörő hétvégére

A legjobb megoldás, hogyan tartsuk kondiban az agyunkat, emlékezőtehetségünket, ha fejtörőket, rejtvényeket fejtünk. Találtam is egy jókis gondolkodtató példát, ha akarjátok, edzzétek egy kicsit az agyatokat a hétvégén:) Én addig nem jutottam el, már megvan a megoldás... A fejtörőt állítólag Einstein találta ki, s azt mondta, hogy az emberek 98%-a nem tudja megfejteni... Benne vagytok a 2%-ban? Én igen:)))

Tehát van 5 ház, mind különböző színűek, különböző nemzetiségű emberek laknak benne, más-más állatot tartanak, más-más italt isznak és más-más cigarettát szívnak. A tények:

1) A brit a piros házban lakik.
2) A svéd kutyát tart.
3) A dán teát iszik.
4) A zöld ház a fehér ház bal oldalán van.
5) A zöld ház tulajdonosa kávét iszik.
6) Az a személy, aki Pall Mall-t szív, madarat tart.
7) A sárga ház tulajdonosa Dunhill-t szív.
8) Az az ember, aki középen lakik, tejet iszik.
9) A norvég az első házban lakik.
10) Az, aki macskát tart, amellett lakik, aki Blend-et szív.
11) Az, aki Dunhill-t szív, amellett lakik, aki lovat tart.
12) Az, aki Blue Master-t szív, sört iszik.
13) A német Prince-t szív.
14) A norvég a kék ház mellett lakik.
15) Az, aki Blend-et szív, a vizet ivó szomszédja.
Kérdés: Melyik tart halat?

Nincs benne trükk, egyszerű következtetésekkel megoldható. Ha akarjátok, gondolkodjatok rajta, hétfőn megírom a megoldást!

5 comments:

paradipe povedal(a)...

Szió!

Szerintem a német.
Remélem eltaláltam! :)

Clinique-Bogi povedal(a)...

A zöld házban lakó német aki kávét iszik és Prince cigit szív? :-)

paradipe povedal(a)...

Nekem is ugyanezek jöttek ki! :)
Ketten csak nem tévedünk! :))

hortenzita povedal(a)...

Nekünk is a Hanzi lett a megfejtés! :-)
Ez a játék olyan, mint a régi Sherlock. Nagyon szerettem.

Anonymný povedal(a)...

Német, zöld, kávé, prince... Na neki van hala! Jó volt! thx

 
christine blogja Blog Design by Ipietoon