Epres cobbler

Pár hete láttam a tévében ezt a sütireceptet. Nagyon megtetszett, mert egyszerűnek és legfőképpen gyorsnak tűnt az elkészítése. Gondoltam, elmentem az agyamban, és ha lesz valamilyen gyümölcsöm, elkészítem. Mondanom sem kell, nemcsak a nevét felejtettem el, hogy esetleg rákeressek az interneten, hanem azt is, hogy láttam ilyen sütireceptet:) Aztán nemrégiben az egyik kedvenc gasztrobloggerem elkészítette, és azóta várok a megfelelő gyümölcsre.

Ma el is jött a nagy nap. Még szombaton kaptunk epret a keresztszüleimtől, ami már akkor kissé szottyos volt, a tegnapi pozsonyi útról nem is beszélve, ami jócskán megviselte:) Megenni már nem volt gusztusom, de kidobni 20 dkg epret mégsem lehet. Pár pillanat alatt összedobtam ezt a finomságot. Mindenkinek ajánlom, tényleg nagyon jó izű, szerintem tápláló is, kissé nehezebb, mint egy piskóta.

Hozzávalók: 6 dkg vaj, 1 csésze liszt, 3/4 csésze porcukor, 3/4 csésze tej, 2 teáskanál sütőpor, kb. 20 dkg eper, vagy más gyümölcs.

A sütőt előmelegítettem 180 fokra, és egy tűzálló edénybe kockáztam a vajat (én margarint használtam egyébként, azzal is jó volt), és beraktam a sütőbe. Mire a sütő felmelegedett, a vaj is megolvadt. Az epret megmostam és lecsöpögettem. Pár pillanat alatt csomómentesre kevertem a lisztet a porcukorral, sütőporral és a tejjel. Az egész masszát beleöntöttem a tálba (még összekeverni sem kell a vajjal), majd rádobáltam az epret. Kb. 45-50 percet sütöttem. 


Az eredmény? Finom, édes tészta savanykás eperrel. A tetejét megszórtam porcukorral. Hidegen is finom volt, Peti felmelegítve kérte, úgy is isteni:) Úgy érzem, nem először készült nálunk ez a remek sütemény.


Ronda, de finom:)
 
christine blogja Blog Design by Ipietoon