Csokis-málnás keksz

A héten hármasban vagyunk itthon, Panni a nagyszülőknél "nyaral" Léván. Anita sógornőm, a gyerkőcök keresztanyja többször volt itt a héten Petit pesztrálni, így az egyik szabad félórámban nekiálltam sütni. Szeretek gasztroblogokat böngészni, de amit eddig kipróbáltam, még sosem sikerült igazán. Vagy nem úgy nézett ki a végeredmény, ahogy a blogon volt, vagy az ízvilág nem jött be egyáltalán. Na de ez a süti!!! Isteni lett (szerintem). Édes ízéhez remekül passzol a savanykás málna. Biztos elkészítem többször is. A receptet innen hoztam, de mivel szlovák az oldal, le is fordítom nektek, mert muszáj egyszer kipróbálni!



Hozzávalók:
1 1/4 bögre sima liszt
1/2 teáskanál szódabikarbóna
1/4 teáskanál só
1/4 bögre holland kakaópor
1/2 bögre barna cukor
1/2 bögre puha vaj (kb. 113 g)
1 tojás
1 teáskanál vaníliakivonat (én egy csomag vaníliás cukrot tettem bele)
1/4 bögre aprított tejcsoki
1/4 bögre aprított fehér csoki (én fél bögre csokimikulást használtam:)
1/2 bögre fagyasztott málna (nem kell felolvasztani)

Először habosra kevertem a vajat a cukorral (ill. akartam volna, vagy rövid ideig kevertem, vagy nem volt elég puha a vaj, mert nekem az egész massza tömör volt, alig bírtam beleforgatni a málnát, de sebaj, mert az ízén és a süti állagán ez egyáltalán nem rontott), majd belekevertem a tojást és a vaníliás cukrot is. Fokozatosan hozzáadtam a lisztet, amit összekevertem a sóval, szódabikarbónával és kakaóporral. Kanállal hozzákevertem a csokit és a málnát is, majd kis golyókat formáztam, amiket sütőpapírral bélelt tepsire raktam. 15 percre betettem a hűtőbe, majd 180 fokra előmelegített sütőben sütöttem kb. 10-12 percig. Közben véletlenül kimostam a fürdőszoba szőnyegét, mert elfelejtettem a mosógép csövét a kádra akasztani (ugye nincs itthon Panni, nem volt, aki szóljon, anya, a csőőő!), de ez már nem a recept része, nektek nem kell követni...

3 comments:

Anita povedal(a)...

Az isteni enyhe kifejezes. Mennyei volt.ha tehettem volna megettem volna mindet☺

Kristína povedal(a)...

Akkor legközelebb dupla adagot csinálok:) Alakul a kaja fokozása:isteni, mennyei, mi lesz a legmagasabb szint?:)

Anita povedal(a)...

Fenomenalis☺

 
christine blogja Blog Design by Ipietoon